بازداشت دو برادر بلوچ‌ توسط نیروهای امنیتی


به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان ، روز یکشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، دو برادر بلوچ بدلیل حمل و بر افراشتن بنر مولوی عبدالحمید در میدان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت شده اند.
حال وش، هویت این شهروند بلوچ را «عصمت الله ریگی مرام»، ۲۵ ساله و‌ «قاسم ریگی مرام» (بسم الله)، ۲۰ ساله، هر دو اهل منطقه کوثر زاهدان عنوان کرده است.
بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه ۱ تیرماه که تعدادی از جوانان زاهدانی بنر مولوی عبدالحمید را در میدان کوثر نصب کرده بودند، پلاک خودرو عصمت توسط دوربین های مدار بسته ثبت شده و نیروهای امنیتی روز یکشنبه با یورش به منزل وی، او را بازداشت کرده‌اند.
بدنبال بازداشت عصمت الله، بردار کوچکتر او به نام قاسم که پیگیر وضعیت او شده بود بعد از مراجعه به ستاد خبری اطلاعات توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و هم اکنون هیچ اطلاعی از وضعیت شان در دسترس نیست.
گفتنی است با تداوم اعتراضات زاهدان و موضوع خنثی شدن طرح توطئه مسمومیت مولوی عبدالحمید، بازداشت شهروندان بلوچ از سوی دستگاه های امنیتی تشدید شده است به طوری که در روز جمعه دوم تیرماه ده ها نفر در شهرهای زاهدان، راسک، پیشن و ایرانشهر بازداشت شده اند.

دکمه بازگشت به بالا