بازداشت پنج شهروند بلوچ از جمله چهار برادر بصورت همزمان در شهرهای زاهدان و چابهار

روز سه‌شنبه ١٠ بهمن ماه ۱۴۰۲، نیروهای اطلاعات سپاه زاهدان و چابهار بصورت همزمان پنج شهروند بلوچ از جمله چهار برادر را در این دو شهر بازداشت کردند.

هویت چهار برادر “اسماعیل، یاسر، الیاس (١۶ ساله) و ناصر” همگی با فامیلی نارویی، فرزند ابراهیم و اهل زاهدان و هویت یک نفر دیگر که از نزدیکان این خانواده می‌باشد “امین جمالزهی”، ٢۶ ساله و اهل نهبندان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی اسماعیل، یاسر و امین را در چابهار و الیاس و ناصر هم پس از یورش این نیروها به منزل‌شان در زاهدان بدون نشان دادن حکم قضایی بازداشت کرده‌اند.

از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست ولی مقامات امنیتی در اطلاعات سپاه پس از پیگیری های خانواده آنها عنوان داشته اند که “به دلایل مذهبی بازداشت شده‌اند.”

گفته می‌شود که اطلاعات سپاه ابتدا به خانواده این افراد گفته است که با “پروانه کسب” آزاد خواهند شد ولی بعدا با پدر خانواده تماس گرفته و عنوان کرده‌اند که “نه پروانه کسب و نه ضمانت نیاورید.”

شغل اسماعیل رنگ آمیزی است و یاسر، الیاس و امین نیز کمک دست و شاگرد برادر بزرگتر خود می‌باشند که این بار الیاس با آنها به چابهار نرفته بود. ناصر نیز همراه با پدرش مشغول کارگری می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا