بازداشت چهار شهروند بلوچ از جمله یک زن توسط نیروهای امنیتی در زاهدان

روز سه‌شنبه ١٧ بهمن ماه ۱۴۰۲، چهار شهروند بلوچ از جمله یک زن در دو اقدام مجزا توسط نیروهای اداره اطلاعات در زاهدان بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شدند.

هویت این چهار شهروند، “حمیدرضا کوهکن”، “آ. نارویی”، پدر و مادر بنیامین و الیاس کوهکن که در زندان به سر می‌برند، “علی اکبر کوهکن” ۲۰ ساله فرزند حلیم و “حارث خروط” ۱۶ ساله فرزند شملان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی علی اکبر و حارث را از مرکز شهر بازداشت کرده و سپس حوالی ساعت ۱۷ به منزل مسکونی حمیدرضا که یک ساختمان دو طبقه است، یورش برده و حمیدرضا را به همراه همسرش بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی قبل از ورود به منزل سلاح هایی مانند آر پی جی را آماده شلیک به منزل کرده و بدون حکم قضایی، همسایگان را تهدید کرده‌اند که اگر درب منزل باز نشود با سلاح های سبک و سنگین ساختمان را مورد هدف قرار خواهند داد.

این نیروها پس از ورود به منزل، حمیدرضا را به همراه ضرب و جرح سوار ماشین کرده و همسر وی را که دارای کودک یک ساله شیرخوار است را هم بازداشت و با خود برده‌اند.

بازداشت همسر حمیدرضا با اعتراض همسایه ها همراه بوده که نیروهای لباس شخصی اعلام کرده‌اند جهت بازجویی و پاسخ به برخی سوالات دوباره آزاد خواهد شد.

در همین راستا، صبح روز چهارشنبه ١٨ بهمن ماه نیروهای اداره اطلاعات حمیدرضا به همراه همسر، برادرزاده و برادرخانم وی را با چشم بند به مجتمع قضایی نوری در خیابان بهداشت منتقل کرده و پس از تفهيم اتهام توسط بازپرس، خانم “آ. نارویی” را به بند نسوان زندان مرکزی زاهدان و “حارث خروت” را به کانون اصلاح و تربیت و حميدرضا را به همراه علی اکبر دوباره به بازداشتگاه منتقل کرده‌اند.

به گفته منابع، در مجتمع قضایی آثار جراحت و کبودی بر چهره حمیدرضا مشاهده شده و وی بر اثر شکنجه حتی توان ایستادن نداشته است.

لازم به ذکر است که سه فرزند حمیدرضا به نام های الیاس و بنیامین که در تاریخ ١٣ دی ماه ١۴٠١، در جریان بازداشت های فله ای و ادریس در ١٩ شهریور ماه ۱۴۰۲، پس از یورش نیروهای اداره اطلاعات به منزلش در زابل و بدون نشان دادن حکم قضایی بازداشت شده اند و همچنان در زندان زاهدان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

دکمه بازگشت به بالا