تنبیه بدنی و ضرب و جرح یک دانش آموز بلوچ توسط معلم در شهرستان خاش

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان به نقل از رسانک، یک دانش آموز بلوچ در شهرستان خاش توسط معلم خود مورد ضرب و جرح قرار گرفت که اکنون یکی از چشم هایش ۲۰ درصد بینایی خود را از دست داده است.

هویت این دانش آموز بلوچ “علی محمدزهی” ۱۰ ساله پایه چهارم ابتدایی اهل روستای نصرت آباد خاش عنوان شده است. 

بر اساس این گزارش، یکی از چشم های علی در پی تنبیه بوسیله شیلنگ توسط معلم پرورشی، به خون نشسته و ۲۰ درصد بینائی‌اش آسیب دیده و حالا آب مروارید آورده است.

گفته می شود معلم به صورت مستقیم سه ضربه با شلنگ به او زده که یکی به دست‌، دومی به سینه و سومی به صورت بوده است.

این دانش آموز بلوچ در شرح این ماجرا گفته است: “معلم افتاد دنبالم. من هم فرار کردم و رسیدم به در بسته کلاس و دیگر راهی برای فرار نداشتم. معلم هم سه ضربه به من زد. یکی به دستم، یکی به سینه‌ام و دیگری به چشم چپم. بعد هم وقتی دید چشمم آسیب دید، گفت برو چشمت را بشور. او به‌طور مستقیم به چشمم ضربه زد. بعد از این ضربه، چشمم خیلی درد گرفت و از آن اشک می‌آمد. بعدش اما معلم اصلا نیامد ببیند چه اتفاقی برای چشمم افتاده است.”

علی اضافه کرده که معلمان این مدرسه شلنگ در دست دارند، شلنگی که بلند است و خیلی سفت و کلفت. این شلنگ همیشه دست‌شان است. بچه‌ها را با همین شلنگ می‌زنند. قبلا هم زیاد به من زده بودند، اما تاکنون کسی مثل او آسیب ندیده است.

پدر این دانش آموز اعلام کرده که به گفته متخصصان چشم‌پزشک، به احتمال ۹۹ درصد باید عمل شود اما منتظرند خونریزی چشم قطع شود.

جمالزهی، مدیر مدرسه پیام نصرت‌آباد گفته که تنبیه بدنی در کار نبوده است و تنها یک لوله پلیکا به چشم علی و غیرعمد اصابت کرده است. در همین حال بازرسی اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز اعلام کرده که به پرونده دانش آموز آسیب دیده ورود کرده است. 

دکمه بازگشت به بالا