تهدید مولوی عبدالحمید توسط نماینده سابق: «از سرنوشت آیت الله منتظری عبرت بگیرید.»

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، علاءالدین بروجردی از روسای سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران،‌ در نامه‌ای به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه زاهدان هشدار داد و نوشت که از سرنوشت حسینعلی منتظری عبرت بگیرد.

مولوی عبدالحمید بارها در سخنان نماز جمعه ماه‌های اخیر خود از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته که صدای اعتراض مردم ایران را بشنوند و با به رسمیت شناختن حق اعتراض آنها، دست از سرکوب و کشتار بردارند.

حسینعلی منتظری، از روحانیون بلند پایه جمهوری اسلامی بود که تا مقام جانشینی رهبری هم پیش رفت، اما کمی پیش از فوت روح الله خمینی از مقام خود برکنار شد و از صحنه سیاسی ایران کنار گذاشته شد. او از معدود مقامات جمهوری اسلامی بود که به اعدام گسترده زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ اعتراض کرد.

علاء الدین بروجردی،‌ اعتراض آقای منتظری به کشتار زندانیان سیاسی را «ایرادهای بنی‌اسرائیلی» وی از حاکمیت خواند و سرنوشت او را «واقعیتی آموزنده برای کسانی که عبرت آموز باشند»، دانسته بود.

گفتنی است پس از شروع اعتراضات سراسری و حمایت مولوی عبدالحمید از مردم و خطبه های انتقادی ایشان از حکومت، تهدیدات و توهین های افراد منتسب به حاکمیت علیه ایشان شدت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا