جان باختن ابراهیم ریگی از بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان در اثر ضرب و جرح در کلانتری ۱۲ زاهدان 

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، امروز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، ابراهیم ریگی، از بازداشت‌شدگان خیزش ١۴٠١، که با قید وثیقه آزاد شده بود، پس از بازداشت مجدد توسط نیروهای انتظامی کلانتری ۱۲ و ضرب و جرح شدید در داخل کلانتری جان باخت.

بر اساس این گزارش، آقای ریگی حدود یک ساعت پس از بازداشت توسط نیروهای انتظامی در اثر ضرب و جرح شدید جان باخته و آقای جهانتیغ، قاضی شعبه ویژه قتل، قاضی کشیک و پزشکی قانونی تأیید کرده‌اند که وی در اثر ضرب و جرح در داخل کلانتری، جان باخته است. 

گفته می‌شود آقای ریگی توسط دو تن از نیروهای نظامی در خیابان کریم پور بازداشت شده است.

در همین رابطه کلانتری ۱۲ اعلام کرده که هرگونه ضرب و جرح صورت گرفته در خارج از کلانتری انجام شده، اما پزشکی قانونی تایید کرده که ضرب و جرح تازگی دارد و از طرف دیگر ماموران کلانتری ۱۲ و آگاهی زاهدان در صدد هستند که خانواده وی را از پیگیری پرونده منصرف کنند.

خانواده ابراهیم ریگی از تحویل گرفتن جسد خودداری کرده و پیکر وی در پزشکی قانونی زاهدان است و حکم کالبد شکافی را صادر شده است تا چگونگی جان باختن وی مشخص شود. 

لازم به ذکر است که ابراهیم ریگی، ۲۴ ساله، فرزند سرور، اهل زاهدان است که در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود. 

دکمه بازگشت به بالا