جان باختن یک معلم سوختبر زیر سایه بی کفایتی آموزش و پرورش شهرستان سرباز پس از تحمل ٩ روز مجروحیت

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، دیروز، ٢١ فروردین ماه ۱۴۰۲، یک معلم که بدلیل مشکلات اقتصادی مجبور به روی آوردن به کار سوختبری شده بود پس از تحمل ٩ روز مجروحیت بر اثر سوختگی در بیمارستانی در شهر زاهدان جان باخت. 

هویت این شهروند بلوچ، “اخترعلی تقوی”، ۴۵ ساله، فرزند آخرداد و اهل روستای کوهمیتگ از توابع شهرستان سرباز عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، وی روز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، بدنبال آتش گرفتن خودرو حامل بنزین در منطقه مرزی ریمدان از توابع شهرستان دشتیاری مجروح شده بود.

بدنبال این حادثه، اخترعلی ابتدا به بیمارستان امام علی چابهار منتقل شده و سپس بدلیل وخامت حال وی به بیمارستانی در زاهدان منتقل شده است.

گفتنی است که آقای تقوی چند سال پیش مجبور به انجام عمل جراحی بر روی قلب شده بود و عدم حمایت اداره آموزش و پرورش باعث شده بود که وی بالاجبار به کار سوختبری روی بیاورد تا بدهی چندصد میلیونی خود را پرداخت کند اما در اولین سرویس سوختبری دچار حادثه شده و به شدت مجروح شده است.

لازم به ذکر است که سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً به آن روی آورده اند که گاهاً خطراتی همچون تصادف و واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی جان آنها را تهدید می کند.

دکمه بازگشت به بالا