درخواست کمک ۴۰ ملوان زندانی بلوچ محبوس در زندان کشور سومالی

۴۰ ملوان بلوچ محبوس در زندان کشور سومالی که از حدود ۷ ماه قبل تاکنون در این زندان در شرایط شکنجه و بدی بسر می برند با ارسال ویدئویی از داخل زندان از مسئولین جمهوری اسلامی و مردم خواسته اند تا برای آزادی آنها اقدام کنند.

هویت سه تن از معلونان بلوچ «عیسی جسمانی» ۲۱ ساله فرزند موسی، «ناصر توتازهی » ۲۳ ساله فرزند نبی بخش ، و « شعیب رئیسی »۲۴ ساله فرزند میرو، هر سه اهل و ساکن شهرستان کنارک توسط حال وش احراز شده است.

از هویت ۳۷ معلوان که جملگی شهروندان بلوچ و در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال میباشند تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

بااین ۴۰ ملوان بلوچ اهل چابهار و کنارک که با دو لنج و مجوز صیادی به محدوده آبهای کشور سومالی جهت صید ماهی رفته بودند توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت شده اند و اکنون پس از گذشت ۶ ماه و ۲۵ روز شکنجه و نگهداری در وضعیت نامناسب هر نفر به ۱۲ هزار دلار جریمه نقدی از سوی دادگاه سومالی محکوم شدند و تاکنون هیچ یک از مسئولین سفارت و کنسول ایران نسبت به پیگیری وضعیت این ملوانان بلوچ اقدامی انجام نداده اند.»

گفتنی است پیش از این نیز در سالهای گذشته بارها ملوانان بلوچ که برای صید ماهی به نقاط دور دست رفته بودند توسط دزدان دریایی در آبهای سواحل سومالی به گروگان گرفته شده اند.

قابل ذکر است صید ترال آبزیان توسط کشتی های چینی در آبهای جنوبی ایران سبب شده تا صیادان بومی مجبور بشوند به آبهای دور دست در داخل اقیانوس بروند و با همچنین مشکلاتی مواجه بشوند.

دکمه بازگشت به بالا