عدم اعطای شناسنامه به یک خانواده کوتاه قامت در نصرت آباد علیرغم پیگیری های مکرر

گروه حقوق بشر بلوچستان/ یک خانواده کوتاه قامت بلوچ در منطقه نصرت آباد زاهدان علیرغم سال‌ها پیگیری و تحمل هزینه‌های سنگین رفت و آمد و سایر خرج های اداری، همچنان در انتظار دریافت شناسنامه می‌باشد.

در کنار کوتاه قامتی و نداشتن شغل و کار مناسب، بی توجهی مسئولان ادارات ذیربط به نداشتن شناسنامه و انجام سریعتر این پروسه علیرغم تلاش ها و پیگیری های زیاد این خانواده، به مشکلات آنها افزوده است.

بر اساس این گزارش، آبا و اجداد این خانواده از قدیم الایام از عشایر منطقه نهبندان، زابل، نصرت آباد و زاهدان بوده‌اند که پس از انقلاب پدر خانواده به نام “شیراحمد نارویی” تصميم به یکجانشینی در نصرت آباد گرفته و از دهه شصت به بعد نیز درخواست صدور شناسنامه کرده است ولی نبود امکانات و بی تفاوتی مسئولان باعث شده تا با گذشت چندین دهه و علیرغم فراهم شدن برخی امکانات در زاهدان از جمله “تست دی ان ای” و غیره، همچنان بدون شناسنامه بمانند.

این در حالی است که اقوام درجه یک این خانواده اکثرأ در کارهای دولتی مانند معلمی مشغول به کار هستند که این خود نشان می دهد این خانواده بلوچ بوده و بدلیل عشایر بودن در قبل از دهه شصت نتوانسته اند که شناسنامه بگیرند.

لازم به ذکر است که اعضای این خانواده همه کارهای لازمه قانونی را انجام داده‌اند و مسئولان ذیربط همچنان در اعطای شناسنامه به آنها کوتاهی می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا