چهار ماه بی خبری از منصور دهمرده، از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی و محکوم به اعدام

چهار ماه بی خبری از منصور دهمرده، از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی و محکوم به اعدام

بیش از چهار ماه بی‌خبری از وضعیت سلامت منصور دهمرده، از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی سال ١۴٠١ و محکوم‌شده به اعدام، باعث نگرانی خانواده این زندانی بلوچ از وضعیت سلامت وی شده است.

این شهروند زندانی حدود چهار ماه قبل از ناحیه پا مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و مبلغ هزینه عمل جراحی از خانواده وی دریافت شده است اما به آنها در هنگام عمل جراحی اجازه حضور داده نشده و در مورد نتیجه جراحی و بهبودی منصور به خانواده اش تاکنون اطلاعی داده نشده است.

منصور دهمرده متولد ۱۳۷۹ فرزند امان الله با معلولیت جسمی، مجرد و شاگرد اتوبوس، در روز ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱، در زاهدان بازداشت شده بود. وی سه‌شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، از شعبه دو کیفری دادگاه مجتمع‌ قضایی شهید نوری زاهدان واقع در بلوار بهداشت با اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده است.

گفتنی است که این شهروند بلوچ در زمان بازداشت به مدت ۱۰ روز تحت شکنجه شدید در بازداشتگاه اطلاعات قرار داشته به طوری که دندان‌ها و بینی وی شکسته شده و بر اثر همین شکنجه ها غده ای که بالای زانوی وی وجود دارد، دچار زخم و خونریزی شده و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و بی توجهی عامدانه مسئولین زندان دچار عفونت گردیده بود، بطوری که راه رفتن برای وی سخت گشته بود.

لازم به ذکر است که روز ٢٩ مهر ماه ۱۴۰۲، شماری از سیاستمداران و فعالان حقوق بشر، از جمله فرانسیسکا براندمان، رئیس سازمان جوانان حزب دموکرات‌ آزاد آلمان (FDP) و آنیکو گلوگووسکی-مرتنر، عضو پارلمان از حزب دموکرات‌ آزاد و کفیل سیاسی منصور دهمرده تجمعی اعتراضی در برابر سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در برلین و برای حمایت از این زندانی سیاسی بلوچ برگزار کردند.

دکمه بازگشت به بالا