یک سال حبس تعزیری برای «سمینه بلیده» دختر دانشجوی بلوچ و از بازادشتیان اعتراضات اخیر

به‌ گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، سمینه بلیده دانشجوی ۲۴ ساله بلوچ که در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، در چابهار توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از انتقال به زاهدان در ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

سمینه بلیده دختر ۲۴ ساله، بلوچ فرزند عبدالغفور، دانشجوی ترم آخر کاردانی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد چابهار می‌باشد.

خانم بلیده از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام و حمایت از اعتصابات و اعتراضات سراسری از طریق تبلیغ در فضای مجازی” از شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی است که سمینه عکاس هست و به آموزش عکاسی مشغول میباشد که روز ۹ مهر ماه یک خانم که از نیروهای اطلاعات سپاه بوده با وی تماس گرفته و از وی درخواست کرده که از او و نامزدش عکاسی کند. وی پس از حاضر شدن در محل قرار در ساحل دریا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. 

بر اساس این گزارش، وی مدت هشت روز در زندان چابهار بازداشت و در تاریخ ۱۶ مهر ماه به زاهدان و بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده و در مدت بازداشت بشدت بیمار بوده و افت فشار خون داشته که نیروهای امنیتی سپاه به وضعیت وی هیچ توجهی نکرده‌اند.

سمینه بعد از ۶ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان و تحمل شکنجه های روحی و سلول انفرادی، در ۲۲ مهرماه به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۳ آبان با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است.

دکمه بازگشت به بالا