تائید حکم اعدام یک زندانی زن بلوچ سرپرست خانواده، برای دومین بار

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، حکم اعدام یک زندانی زن بلوچ محبوس در زندان کرمان که در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، در ارتباط با اتهامات مواد مخدر از شعبه اول دادگاه انقلاب کرمان صادر شده بود برای بار دوم تائید و به اجرای احکام زندان کرمان ارجاع شد.

هویت این زندانی زن «زرخاتون مزارزهی»، متولد ۱۳۵۶، فرزند سابق ، اهل سراوان، ساکن شهرستان خاش متاهل دارای یک دختر و سرپرست خانواده احراز شده و همسر ایشان پیش از این فوت شده است.

بر اساس این گزارش خانم مزارزهی در ۹ دی ماه ۱۳۹۶ در ایست بازرسی «قلعه زنگی» راین استان کرمان در حالی که قصد عزیمت به شیراز را داشته سوار بر اتوبوس توسط نیروهای مستقر در ایست و بازرسی بازداشت شده است.

گفته می شود خانم مزارزهی به اتهام حمل مواد مشکوفه داخل اتوبوس در ایست بازرسی بازداشت شده که وی بارها این اتهام رد کرده است.

خانم مزارزهی در اظهارات خود در دادگاه عنوان کرده مواد کشف شده متعلق به ایشان نبوده است اما دادگاه بدون توجه به دفاعیات ایشان وی را به اعدام محکوم کرده است.

به گفته یک منبع مطلع، با توجه به عدم تمکن مالی برای گرفتن وکیل مجرب و دفاع موثر از ادعای بی گناهی خود نهایتا در چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، محکوم به اعدام از شعبه اول دادگاه انقلاب کرمان شده بود.

دکمه بازگشت به بالا