اعدام دو زندانی بلوچ در زندان کرمان

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، سحرگاه امروز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان کرمان حکم اعدام دو زندانی بلوچ را در این زندان به اجرا گذاشتند.

هویت این دو زندانی “محمدرسول شه بخش” (نوتی زهی)، ۴۴ ساله، فرزند انوشیروان، متاهل و داری چند فرزند و “اخترمحمد” (فامیل نامشخص) متاهل و هر دو اهل زاهدان عنوان شده است.

خبرگزاری حال وش به نقل از یک منبع نوشته است: محمد رسول در سال ۹۴ از بابت اتهام مواد مخدر با شلیک مستقیم نیروهای نظامی و اصابت ۸ گلوله به شکم و پا مجروح و سپس بازداشت شده بود. 

بر اساس این گزارش، این شهروند بلوچ بدون داشتن حق وکیل انتخابی از دادگاه انقلاب کرمان به اعدام محکوم شده است. هر چند که دیوان عالی کشور چهار بار حکمش را نقض کرده بود اما قاضی قربانی رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان گفته بود باید اعدام بشوی. 

این منبع در ادامه افزوده است که موادی از خودروی وی کشف نشده و محمد رسول اتهام مواد مخدر علیه خودش را رد کرده بود منتها دادگاه بدون توجه به اظهارات او حکم اعدام برایش صادر کرده است. 

گفتنی است قاضی قربانی رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان بیشترین احکام اعدام زندانیان و بویژه زندانیان بلوچ را صادر کرده است.

لازم به ذکر است که از زندانی دیگر، اختر محمد تا لحظه تنظیم خبر اطلاعات بیشتری در دسترس نمی‌باشد. 

دکمه بازگشت به بالا