مولوی عبدالحمید: اعدام دو برادر از یک خانواده در زندان کرمان تکان دهنده بود

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، دیروز جمعه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه از اعدام زندانیان و بازداشت شهروندان و هنرمندان در ایران انتقاد کرد.

امام جمعه زاهدان در بخش‌هایی از سخنانش از اعدام زندانیان مواد مخدر و اعدام دو برادر زندانی بلوچ به نام‌های رسول صفرزایی و عبیدالله صفرزایی که سحرگاه ۱۰ بهمن در زندان کرمان اعدام شدند، انتقاد کرد و ضمن مخالفت با حکم اعدام، گفت با اعدام شهروندان، مواد مخدر کم نشده و بسیاری بی سرپرست و یتیم شده اند.

وی همچنین از دیدار با ۳۰۰ نفر از مجروحان جمعه خونین و حدود ۱۰۰ نفر از خانواده کشته شدگان خبر داد و گفت که همه این آسیب دیدگان درخواست مجازات آمران و عاملان این جنایت را دارند. 

مولوی عبدالحمید به بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی و ممنوع المنبر بودن مولوی گرگیج اشاره کرد و از مسئولان خواست که دست از این اقدامات بردارند و ماموستایان کردستان نیز آزاد شوند. 

مولوی عبدالحمید همچنین از مسئولان خواست که شهروندان بازداشت شده اعتراضات از جمله هنرمندان را آزاد کنند.

ایشان در پایان به جو امنیتی شهر زاهدان و زلزله خوی اشاره کرده و عنوان کرد که مردم خودشان امنیت را برقرار می‌کنند و دستگاه های امنیتی و نظامی این وضعیت را تشدید نکنند و همچنین از مسئولان خواست تا وظیفه خود را در کمک رسانی به مردم زلزله زده خوی در این فصل سرما انجام دهند و از مردم هم خواستند که در توان کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا