کشته شدن چهار نیروی سپاه پاسداران در شهرستان خاش توسط افراد مسلح ناشناس

به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان، بامداد امروز شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۰، چهار تن از نیروهای بسیج و سپاه توسط افراد مسلح ناشناس در شهرستان خاش کشته شدند.

تاکنون هویت سه نفر از این افراد “محمدنبی عمرزهی”، “نادر ریگی حسین آبادی” و حمید سهرابزهی” توسط رسانک محرز گشته و هویت نفر چهارم که از پرسنل کادر سپاه پاسداران بوده اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود این نیروها حوالی ساعت دو بامداد با خودروی نظامی و لباس شخصی جهت اخاذی مسیر مواصلاتی واش_پهره را در منطقه کارواندر بسته اند.

سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که گمان کرده اند این افراد لباس شخصی سارق هستند به سمت نیروهای سپاه تیراندازی کرده که منجر به کشته شدن آنها شده است.

اقدامات فراقانونی و راه‌بندان توسط نیروهای امنیتی و نظامی در بلوچستان که گاهاً با لباس و خودروی شخصی نیز انجام می‌شوند، باعث تلفات جانی بسیاری برای شهروندان بلوچ گشته است.

آنچه در این حادثه حائز اهمیت میباشد، این است که سپاه پاسداران در حال رسیدن به موفقیت در پروژه “مقابل هم قرار دادن بلوچ ها” است. مسئله ای که فعالان سیاسی و حقوق بشری بلوچ همواره نسبت به آن هشدار داده اند و از نیروهای زیردست بلوچی که سپاه آنها را مسلح کرده، خواسته اند به صف مردم برگردند.

دکمه بازگشت به بالا